De Dutch Besties handmade verjaardagstaart!

Handmade taart

Wie is er jarig? Nee niet CreaPetra, raad nog maar een keer! Juist, hieper de piep hoera voor Dutch Besties. 14 juli bestonden zij 1 jaar en dat werd duidelijk gevierd met een leuke wedstrijd waar ik natuurlijk weer graag aan mee doe. De vorige 2 wedstrijden heb ik gewonnen, dus deze keer zal het extra spannend worden!

Soms komen ideeën zo uit de lucht vallen!

Soms ben je inspiratieloos en weet je niet wat je moet maken (zoals de vorige kaart voor Dutch Besties), maar deze keer kwam de inspiratie zo uit de lucht vallen. Normaal gesproken moet iedereen een kaart insturen met een Dutch Besties plaatje. Deze wedstrijd was extra speciaal. Je mocht alles maken, als het maar geen kaart was. Taart rijmt op kaart en laat taarten nou net mijn specialiteit zijn. Appeltaarten, pruimentaart en ook de stracctiatella taart die ik vorige week maakte was erg snel op. Ook mijn gehaakte taarten maak ik altijd met veel plezier. Deze keer zou ik het alleen anders aanpakken. Groot, gedetailleerd en iets dat zeker zou opvallen. Ik denk dat het wel gelukt is, wat denk jij?

Hoe maak je de handmade verjaardagstaart?

Handmade Taart close shot 1 Handmade Taart close shot 2 Handmade Taart close shot 3

Het belangrijkste van de handmade verjaardagstaart is de basis. Ondanks dat de taart niet eetbaar is moet je taart natuurlijk wel op een taart lijken! De basis heb ik uitgesneden uit blokken piepschuim. Deze 3 ronde blokken piepschuim heb ik dan weer verstevigd met stroken karton, zodat de buitenkant echt glad zou zijn. 2 stukken piepschuim heb ik bekleed met een schattig bloemetjes stofje van de Action en het middelste laag taart heb ik bekleed met een stuk van een oud tafelkleed. Natuurlijk kan je altijd andere kleuren stof gebruiken, maar ik vond blauw wel leuk voor deze wedstrijd. Om de taart nog mooier te maken heb ik verschillende lintjes gebruikt in de kleuren donkerblauw en wit en ook ben ik aan de slag gegaan met donkerblauwe en witte parelachtige kralen. Hoe ik die grote bloemen gemaakt? Met witte koffiefilters van de AH die ik heb ingekleurd met H2O. Tussen de grote bloemen zitten dan ook weer kleine bloemetjes. De onderste rij heb ik opgeleukt met cadeautjes en bovenop staat het Dutch Besties plaatjes, ook ingekleurd met H2O. Tegenwoordig kleur ik ook vaak met stiften, maar H2O blijft echt super fijn om mee te werken. Om het plaatje zit een mooi lijstje dat ik heb gemaakt met 3 stansen van Joy Crafts ( 6002/0316 ,6002/0357 en de 6002/0322). De vlinders die je op de taart ziet zijn van Dutch Doobadoo. Deze vlindertjes heb ik dan weer bewerkt met distress ink in de kleur faded jeans. Natuurlijk kan je de taart ook op een andere manier versieren!

Met de taart doe ik mee aan de Dutch Besties wedstrijd! Ik wens Dutch Besties een hele fijne verjaardag en iedereen veel succes met de wedstrijd!

3 gedachten over “De Dutch Besties handmade verjaardagstaart!

  1. Hallo Petra
    Wat een prachtige taart heb je voor de eertste verjaardag van My Bestie Dutch Girls Designs blog gemaakt, héél leuk gevonden,mooie kleuren en prachtig afgewerkt. d\Dank je wel voor het meedoen aan de bloghop challenge.
    Lieve groetjes,Corrie

  2. Eindelijk is het gelukt om op je blog te komen, geen idee waar het aan lag…
    een schitterende taart heb je gemaakt voor de eerste verjaardag van de Dutch Besties! wat een pronkstuk:0) bedankt voor je deelname aan de bloghop challenge!
    grtz Jolanda

Geef een reactie

