Op reis met de kleine zeemeermin! (Strandtasje)

SONY DSC

Weet je waar ik nu écht blij van wordt? Van mooi weer! En gelukkig heeft het zonnetje zich genoeg laten zien deze zomer. Voordat ik mijn herfst/winter papier uit de kast trek, knutsel ik nog even verder binnen dit zonnige thema. Vandaag deel ik een van mijn laatste projecten: een zomers strandtasje!

Met de Silhouette Cameo heb ik eerst een leuk tasje uitgesneden. Met dit tasje kan je alle kanten op, maar ik heb ervoor gekozen om een strandtasje te maken maken. Deze is bewerkt met design papier van Fabscraps Starfish 2.

Zoals je kan zien heb ik deze keer ook weer een bestie gebruikt en wel de Zeemeermin Bestie. Uiteraard ingekleurd met de spectrum noir stiften. Nog steeds een van mijn betere investeringen ;)!

Het strand tasje versieren

Het tasje zelf is dus erg basic, maar met verschillende accessoires is het mij gelukt om er een strandtasje van te maken. Links naast de zeemeermin zie je een visnetje. Deze heb ik gemaakt van een simpel sinaasappelnetje. Deze heb ik met Distress inkt zwart gekleurd. Om het helemaal af te maken heb ik hele kleine sterretjes, een stukje hout en wat schelpen in en op het netje geplakt.

De bloem die je rechts naast de zeemeermin ziet heb ik zelf gemaakt met wit organza lint. Dit lint is echter niet meer wit, omdat ik het heb ingekleurd met Distress inkt in de kleur Tattered Rose. Ook de golven zijn gemaakt van Organza lint, maar deze heb ik niet met Distress inkt, maar met panpastel ingekleurd. Ik heb verschillende kleuren blauw gebruikt en het lint bewerkt met glitters.

De stansen zijn van Jopy Crafts Under The Sea. Deze zijn gestansd uit glitter papier in zalm kleur en bewerkt met Distress inkt Gathered Twigs.

Om de kaart af te maken ging ik op zoek naar iets dat op zeewier leek. Ergens onderin mijn kast kwam ik dit lint met blaadjes tegen. Deze had helaas niet de goede kleur (créme), maar met wat inkt is dit snel opgelost. Ook voor dit lintje heb ik de kleur Tattered Rose gebruikt. Daarna wat glitters erop en dezelfde kleine sterretje die ik ook voor het visnet heb gebruikt. Ik kan je vertellen dat dit écht priegel werk was.

Wat parels erbij en de zeemeermin is klaar om naar het strand te gaan! Jij ook?

Uiteraard doe ik met deze kaart ook weer mee aan een wedstrijd en wel de volgende wedstrijden:

  • My Besties Dutch Girls
  • My Besties International

Vond je deze kaart leuk? Bezoek dan

op 1 september mijn blog! Op deze dag deel ik een hele speciale “kaart”, waar ik nu al een tijdje mee bezig ben.

3 gedachten over “Op reis met de kleine zeemeermin! (Strandtasje)

Geef een reactie

