Met een Hollands tintje…

SONY DSC

GDT van de maand zijn bij een My Besties Dutch girls wedstrijd is uiteraard een hele eer. Maar stiekem vond ik het ook een beetje spannend. Ik ben vrijwel altijd heel tevreden over mijn projecten. Toch zijn er enkele pareltjes die er met de kop bovenuit steken! Mijn taart bijvoorbeeld of het foto boek dat ik nu voor mijn dochter aan het maken ben. Het werkstuk dat ik moest inleveren voor de GDT van de maand moest net zo bijzonder worden. Ik denk dat het mij gelukt is!

Thema: met een Hollands tintje

Het thema van deze wedstrijd is “met een Hollands tintje”. Geen lastig thema voor iemand die al JARENLANG in een kaaszaak werkt. De Hollandse ambacht zit in mijn bloed zou ik ook wel kunnen zeggen. “Kaas” werd dus mijn thema. En dit lekkere hapje zie je veelvuldig terug komen in mijn project!

Een cadeautje voor de échte kaaskop!

Met de silhouette cameo heb ik van kraft papier een doosje gemaakt in de vorm van een kaaspunt. Deze heb ik vervolgens beplakt met knal geel cardstock. Daarin heb ik weer een venster gemaakt, zodat je kan zien wat erin zit. Voor iedereen die het al gezien heeft op de foto: ja, er zit een echt kaasje in! Hierdoor is deze “kaart” het perfecte cadeau voor een kaasliefhebber.

Om het doosje wat sfeervoller te maken heb ik de binnenkant bekleed met Hollands papier. Één kant met tulpen papier en één kand met een molen én tulpen. De kaas en de klompjes komen uit de winkel van een vriendin, die een eigen kaaszaak heeft in Zelhem.

SONY DSC

1,2,3 versieren maar

De basis maken vind ik altijd leuk, maar het project versieren is het echte werk ;). Voor iedereen die meedoet aan de wedstrijd heb ik een aantal tips die je kunnen helpen bij het maken van een Hollandse kaart. Deze tips heb ik uiteraard ook op mijn eigen “kaart” toegepast.

  • Maak gatenkaas met de spectrum noir stiften. Doordat de kleuren zo mooi in elkaar overlopen, lijkt het net alsof het papier geprint is. De Bestie kan je daarnaa ook mooi inkleuren met de spectrum noir stiften
  • Maak zelf tulpen. Hiervoor kan je verschillende materialen gebruiken, maar ik heb ervoor gekozen om de tulpen van satijn lint te maken. Ik ben zelf heel tevreden over mijn eigen patroon, dus als ik deze moet delen, laat het dan even weten!
  • Rood/wit en blauw zijn een echte must, maar laat ze op een creatieve manier terugkomen in je kaart. Op de foto kan je zien dat ik met deze kleuren om het plaatje heb heen gehaakt.
  • Doe je iets met kaas? Vergeet dan de muizen niet. Voor mijn project heb ik houten muizen stickers gebruikt, maar een stans of sjabloon is ook erg leuk.
  • Een Hollandse  quote maakt je tekst helemaal af. Heb je nog ruimte over? Vul deze dan op met een cheesy tekstje!

Een beetje stro en je kaart is helemaal af! Veel succes met de wedstrijde en ik vond het erg leuk om een “kaart” in te sturen voor het Design Team.

Geef een reactie

